مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک 55 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک 55 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه بانکداری الکترونیک
مبانی نظری بانکداری الکترونیک
پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک
پیشینه داخلی بانکداری الکترونیک
پیشینه خارجی بانکداری الکترونیک
پیشینه پژوهش بانکداری الکترونیک
پیشینه نظری بانکداری الکترونیک
ادبیات نظری بانکداری الکترونیک
چارچوب نظری بانکداری الکترونیک

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت که در آن چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مورد بررسی قرارمی گیرد

 

بانکداری الکترونیک
به طور کلی اگر بخواهیم تعریف عمومی از بانکداری الکترونیکی داشته باشیم، می توان چنین بیان کرد که بانکداری الکترونیک عبارت است از ارائه خدمات بانکی از طریق یک شبکه رایانه ی عمومی قابل دسترس اینترنت یا اینترانت که از امنیت بالایی برخودار است ( الهیاری فرد، 1384، ص31 ).واژه بانکداری الکترونیکی به دو صورت تعریف می شود. یکی از ارائه خدمات بانکی با استفاده از سیستم الکترونیکی و دیگری خدمات الکترونیکی بانکی. اگر تعریف اول را در نظر بگیریم بحث قدیمی را پیگیری می کنیم. مثل استفاده از تلکس و تلگرام که از قبل در بانک ها بود و دارا بودن آن برای بانک ها مزیتی به شمار نمی آمد. اما در تعریف دوم بانکداری الکترونیکی خدمات الکترونیک را ارائه می دهد، یعنی اگر قرار باشد که رایانه در شعب، فقط کار حساب جبری کارمند شعبه را انجام دهد، به بانکداری الکترونیک دست نیافته ایم.در واقع بانکداری الکترونیک شامل کلیه کانال های الکترونیکی است که مشتریان برای دسترسی به حساب هایشان و انتقال پول یا پرداخت صورت حساب هایشان از آن استفاده می کنند. این کانال ها عبارتند از تلفن، اینترنت، موبایل و تلویزیون دیجیتال (Karjaluoto & Mattila, 2002, p. 46  ).

 

 

 

 

 تاریخچه بانکداری الکترونیک
تحول الگوهای اساسی تکنولوژی در صنعت بانکداری در چهار دوره رخ داده است که هریک از دوره ها درذیل تشریح می گردد:

 

دوره اول: اتوماسیون پشت باجه
این نخستین دوره کاربرد کامپیوتر در صنعت بانکداری بود. با استفاده از کامپیوترهای مرکزی، اطلاعات و اسناد کاغذی تولید شده در شعب به صورت بسته بندی شده به مرکز ارسال و پردازش شبانه انجام می شود. در این دوره کاربرد اصلی کامپیوتر محدود به ثبت دفاتر و تبدیل کاغذ به فایل های کامپیوتری است. تکنولوژی اتوماسیون پشت باجه که در دهه 1960 رواج داشت این امکان را فراهم نمود تا دفاتر و کارت ها از شعب حذف و گردش روزانه حساب ها در پایان وقت هر روز به کامپیوترهای مرکزی برای به روز شدن ارسال گردد. پیشرفت اتوماسیون پشت باجه در دهه 1970 باعث شد به جای ارسال اسناد کاغذی به مرکز، عملیات روزانه شعب از طریق ثبت آن ها بر روی محیط های مغناطیسی به مرکز ارسال گردد و پردازش اطلاعات و به روز رسانی حساب ها کماکان در اتاق های کامپیوتر مرکزی صورت می گرفت. در این دوره عملیات اتوماسیون تاثیری در جهت رفاه مشتریان بانک ها ایجاد ننمود و تاثیر رقابتی نیز در بانک ها بر جای نگذاشت. تنها تاثیر اتوماسیون در این دوره ایجاد دقت و سرعت موازنه حساب ها و حذف دفاتر و کارتهای حساب از شعب بانک ها بود.

 

دوره دوم – اتوماسیون جلوی باجه
این دوره از زمانی آغاز می شود که کارمند شعبه در حضور مشتری عملیات بانکی را به صورت الکترونیکی ثبت و دنبال می کند. از اواخر دهه 1970 امکان انتقال برخط از طریق به کارگیری ترمینال ها در جلوی باجه فراهم آمد. این ترمینال ها به ظاهر شبیه به کامپیوترهای شخصی امروزی بودند، از طریق خطوط مخابراتی به کامپیوترهای بزرگ مرکزی متصل بودند و امکان انتقال اطلاعات به طور موثر در بین شبکه های بزرگ کامپیوتری و ترمینال های ورودی و خروجی به وجود آمد. در این دوره کارمندان شعب قادر شدند به صورت لحظه ای به حساب های جاری دسترسی داشته باشند. به طور مثال نات وست یکی از بانک های انگلیس با بکارگیری ترمینال های نصب شده در جلوی باجه ارائه سرویس های لحظه ای به مشتریان حساب های جاری خود را آغاز نمود.

 

اما کماکان به روز رسانی حساب ها و تهیه گزارش های مربوط توسط پردازش گرهای مرکزی، شبانه انجام می شد. در این دوره بانک ها مجبور بودند برای نیل به اتوماسیون جلوی باجه، شبکه های مخابراتی اختصاصی را داشته باشند در حالیکه شبکه های مخابراتی موجود در اختیار و انحصار شرکت های دولتی بود و استفاده از آن ها نه تنها از نظر تکنولوژیکی محدودبود، بلکه بسیار گران و پرهزینه بود. این شبکه ها اطلاعات ترمینال های بانکی را به مراکز کامپیوتری ثبت باجه مرتبط و متصل می ساخت. در این دوره یعنی در دهه 1980 بدون شک سرعت دسترسی کارکنان بانک ها به حساب های مشتربان و سرعت انتقال اطلاعات افزایش یافت و ارائه خدمت به مشتریان بهبود یافت. در حال حاضر اثرات اقتصادی و رقابتی این شیوه خدمت رسانی محدود شده است. در این دوره هنوز تمایل به استفاده از اسناد کاغذی وجود دارد. اگرچه ترمینال ها امکان جستجو و پردازش را سهولت بخشیده، لکن هنوز تمامی کارها توسط کارمندان بانک و از طریق ورود اطلاعات و گردش حساب ها به ترمینال ها صورت می گیرد و فقط نیاز به استفاده انبوه از اسناد کاغذی تا حدودی برطرف می شود. در این دوره نمی توان کارکنان بانک ها را کاهش داد، چراکه هنوز نیاز به افرادی که پاسخگوی مراجعین به بانک ها باشند وجود دارد. نرم افزارهایی که در این دوره به کار گرفته می شوند کماکان غیریکپارچه و جزیره ای است. علیرغم امکان دسترسی لحظه ای بانک ها به حساب مشتریان، محصولات مختلف بانکی شامل انواع حساب های بانکی، وام ها، سرویس های بیمه ای و نقل انتقال وجوه مستلزم مراجعه مشتری به شعب بانک هاست و یکپارچگی و پیوستگی بین نرم افزارهای تولید شده وجود ندارد.

 

 

دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب ها
در این دوره که از اواسط دهه ی 80  آغاز شد امکان دسترسی مشتریان به حساب هایشان فراهم می گردد. یعنی مشتری از طریق تلفن یا مراجعه به دستگاه خودپرداز و استفاده از کارت هوشمند یا کارت مغناطیسی یا کامپیوتر شخصی به حسابش دسترسی پیدا می کند و ضمن انجام عملیات دریافت و پرداخت، نقل و انتقال وجه را به صورت الکترونیکی انجام می دهد. سالن بانک ها به مرور خالی از صف طولانی مراجعین می شود. آن دسته از کارکنانی که در جلوی باجه به امور دریافت و پرداخت از حساب ها اشتغال دارند، به بخش های دیگر نظیر بازاریابی و خدمات مشتریان منتقل می شوند.خطوط هوایی مثل ماهواره ماکروویو، مودم های بدون سیم حجم زیادی از کار را پیش می برد ولی نه همه ی آن را. به طور کلی می توان گفت در این دوره وجود نیروی انسانی در شعب بانک ها هنوز الزام است و مشتریان احساس می کنند که خدمات بهتری را دریافت می کنند. زیرا خود شاهد کار خود هستند. پول کاغذی هنوز در جریان است و این رو دریافت پول یکی از فشارهای کاری است. سیستم های تلفنی امکان استفاده 24 ساعته مشتریان را فراهم می سازند و محدودیت ساعت کار بانک ها تنگنای جدی مشتریان نیست. متصل شدن مشتریان به حساب های بانکی خودشان همانقدر که برای مشتریان سودمند است، برای بانک ها نیز مفید است. زیرا حذف کاغذ و صرفه جویی در کارکنان امکان پذیر می باشد.در این دوره مشتری کماکان برای دریافت دیگر خدمات بانکی مثل وام و خدمات بیمه ای و غیره باید به شعب مراجعه کند و فقط عملیات بانکداری شعبه ای، شامل دریافت های مشتریان بدون مراجعه به بانک انجام می شود.

 

 

از مهم ترین ویژگی های دوره سوم که آن را از دوره های قبل و بعد متمایز می سازد عبارتند از:

توسعه جزیره ای سیستم های مکانیزه در جلوی باجه و پشت باجه و همچنین توسعه ی سیستم های ارتباطی مشتریان با حساب هایشان مثل پایانه خودپرداز و تلفن بانک و فاکس بانک. در دوره ی سوم هنوزنیروی انسانی در ارائه ی خدمات مؤثر است و بخشی از نیروی انسانی وظیفه ی ایجاد هماهنگی بین سیستم های جزیره ای و نیازهای مختلف مشتریان را بر عهده دارد. کارت اعتباری و هوشمند به معنای واقعی و به صورت کاملاً  الکترونیکی نشده و به عبارت دیگر بخشی از فرایند الکترونیک وارد عملیات بانکی و سیستم های مکانیزه شده است.می توان گفت در این دوره، عملیات بانکی نیمه¬الکترونیکی شده است. دو شکل اساسی در این دوره به¬چشم می خورد، یکی از عدم یکپارچگی سیستم های مکانیزه، جزیره ای بودن آنها و ناهماهنگی آنها برای ارائه خدمات به مشتریان و دیگر عدم وجود و تکامل خطوط مخابراتی مطمئن و پروتکل های ارتباطی مربوط به متصل نمودن مشتری به شعب و شعب بانک ها به یکدیگر.

 

 

 

فهرست مطالب

2-1) بانکداری الکترونیک    3
انواع خدمات بانکداری الکترونیکی    3
شبکه های مدیریت یافته    4
اینترنت با رایانه های شخصی    4
بانکداری تلفنی    4
ماشین های خودپرداز    4
بانکداری موبایلی    5
بانکداری دفتری    5
خدمات بانکی مبتنی بر تلویزیون    6
صفحات وب    6
بانکداری خانگی    7
2-2) تاریخچه بانکداری الکترونیک    7
دوره اول: اتوماسیون پشت باجه    7
دوره دوم – اتوماسیون جلوی باجه    8
دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب ها    9
دوره چهارم – یکپارچه سازی سیستم ها    11
2-3) اجزای بانکداری الکترونیک در ایران    13
انواع کارت ها    13
شبکه شتاب    13
سیستم تسویه بین بانکی مبادلات ارزی    13
شبکه سوئیچ عملیات خرد بانکی و بین بانکی    13
شبکه مرکزی سوئیفت    14
2-4) کارت های اعتباری    14
تعریف كارت های اعتباری (بانكی)    14
تاریخچه كارت های اعتباری    16
شاید بتوان از آمریكا به عنوان اولین كشور  ارائه دهنده كارت های اعتباری  نام برد. پدید آمدن ایده كارت    16
انواع كارت های اعتباری    18
انواع كارت از لحاظ شیوه تسویه    18
انواع كارت از لحاظ فناوری ساخت    21
انواع كارت به لحاظ گسترده جغرافیایی كاربرد    23
مزایای استفاده از كارت های اعتباری    25
2-15) پیشینه تحقیق    27
پیشینه های داخلی    27
پیشینه های خارجی    31
جدول 2-2) پيشينه تحقيق    34
منابع و مآخذ    44

 

 

 

  • پاورپوینت ورزش و تفریحات سالم

    پاورپوینت ورزش و تفریحات سالم دانلود پاورپوینت ورزش و تفریحات سالم پاورپوینت ورزش پاورپوینت تفریحات سالم پاورپوینت درباره تفریحات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ورزش و تفریحات سالم جهت رشته ی تربیت بدنی در قالب 19  اسلاید و با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی هیجانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی هیجانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فرسودگی هیجانی مبانی نظری فرسودگی هیجانی پیشینه تحقیق فرسودگی هیجانی پیشینه داخلی فرسودگی هیجانی پیشینه خارجی فرسودگی هیجانی پیشینه پژوهش فرسودگی هیجانی پیشینه نظری فرسودگی هیجانی ادبیات…

  • پاورپوینت ارزیابی خونریزی های مغزی در MRI

    پاورپوینت ارزیابی خونریزی های مغزی در MRI رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارزیابی خونریزی های مغزی در MRI جهت رشته پزشکی در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت حسابداری فعالیت های کشاورزی

    پاورپوینت حسابداری فعالیت های کشاورزی دانلود پاورپوینت حسابداری فعالیت های کشاورزی تحقیق درباره ی پاورپوینت حسابداری فعالیت های کشاورزی پاورپوینت حسابداری فعالیت های کشاورزی و انواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری فعالیت های کشاورزی جهت رشته حسابداری…

  • اهمیت و نقش فناوری در آموزش و پرورش و موانع و مشکلات آن

    اهمیت و نقش فناوری در آموزش و پرورش و موانع و مشکلات آن تحقیق در مورد مدارس هوشمند اهميت و نقش فناوري در آموزش تحقیق در مورد هوشمندسازی مدارس پیشینه هوشمندسازی مدارس در ایران پیشینه هوشمندسازی مدارس در جهان جايگاه…

  • پرسشنامه تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین

    پرسشنامه تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین پرسشنامه توانمندسازهای زنجیره تامین پرسشنامه شاخص های عملکرد زنجیره تامین پرسشنامه پایداری زنجیره تامین پرسشنامه پایداری زنجیره تامین پرسشنامه اهمیت شاخص‌های ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین پرسشنامه اهمیت توانمندسازهای زنجیره تأمین پرسشنامه…

  • دیدگاه ها و نظریه های هویت

    دیدگاه ها و نظریه های هویت دیدگاه های هویت نظریه های هویت مارسیا نظریه های هویت برزونسکی نظریه های هویت اریکسون رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی دیدگاه ها و نظریه های هویت می باشد.    …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق دانلود مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق ادبیات نظری نظریه های فلسفی اخلاق فصل دوم پایان نامه نظریه های…

  • بررسی جایگزین های سنتی مجازات حبس

    بررسی جایگزین های سنتی مجازات حبس مجازات های جایگزین حبس مجازاتهای جایگزین حبس طبق قانون جدید مجازاتهای جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی مجازات های جایگزین حبس در ایران پایان نامه مجازات های جایگزین حبس اجرای مجازات های جایگزین حبس…

  • طراحی و مقادیر نامی موتور و مبدل در سیستم های کششی القایی

    طراحی و مقادیر نامی موتور و مبدل در سیستم های کششی القایی معیار طراحی موتور طراحی موتور و اینورتر سیستم های تراكشن القایی مقایسه بین پارامترهای دو موتور دانلود مقالات مهندسی الکترونیک دانلود مقالات الکترونیک طراحی و مقادیر نامی موتور…

  • پاورپوینت معماری رایانش

    پاورپوینت معماری رایانش پاورپوینت مقاله رایانش ابری پاورپوینت مقاله رایانش ابری چیست؟ پاورپوینت رایانش ابری موبایل چیست؟ پاورپوینت کاربرد رایانش ابری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری رایانش جهت رشته کامپیوتر در قالب 47 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و…

  • دانلود پاورپوینت آسم در کودکان 27 اسلاید

    دانلود پاورپوینت آسم در کودکان 27 اسلاید رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آسم در کودکان 27 اسلاید جهت رشته پزشکی در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع مروارید صدف

    پاورپوینت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع مروارید صدف پاورپوینت کودکان با موضوع مروارید صدف دانلود پاورپوینت کودکان با موضوع مروارید صدف پاورپوینت درباره کودکان با موضوع مروارید صدف رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع مروارید…

  • پاورپوینت ارائه <اضطراب>

    پاورپوینت ارائه کلمات کلیدی : علایم اضطراب تنیدگی (استرس)یا اضطراب علایم شایع اضطراب بیشگیری ازحملات اضطرابی درمان عوامل جانبی مؤثر در اضطراب اضطراب در افسردگی اضطراب روانشناسی روان مضطرب استرس رفتن به سایت اصلی پایان نامه بصورت فایل قابل ویرایش…

  • پاورپوینت هشدار دهنده های ایمنی

    پاورپوینت هشدار دهنده های ایمنی پاورپوینت هشدار دهنده های ایمنی چیست هشدار دهنده های ایمنی پاورپوینت هشدار دهنده های ایمنی و انواع آنها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت هشدار دهنده های ایمنی جهت رشته گوناگون در قالب 37 اسلاید…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظم و انضباط دانش آموزان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظم و انضباط دانش آموزان فصل دوم پایان نامه نظم و انضباط دانش آموزان مبانی نظری نظم و انضباط دانش آموزان پیشینه تحقیق نظم و انضباط دانش آموزان پیشینه پژوهش نظم و انضباط دانش آموزان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حل مسئله اجتماعی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حل مسئله اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حل مسئله اجتماعی مبانی نظری حل مسئله اجتماعی پیشینه تحقیق حل مسئله اجتماعی پیشینه داخلی حل مسئله اجتماعی پیشینه خارجی حل مسئله اجتماعی پیشینه پژوهش…

  • امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی

    امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی مقاله امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی تحقیق امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی پژوهش امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی پروژخ امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی 119 صفحه

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی 119 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی مبانی نظری تفکر انتقادی پیشینه تحقیق تفکر انتقادی پیشینه داخلی تفکر انتقادی پیشینه خارجی تفکر انتقادی پیشینه پژوهش تفکر انتقادی…

  • دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت تعاونی ها از محمد مقدم

    دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت تعاونی ها از محمد مقدم پاورپوینت کتاب مدیریت تعاونی ها از محمد مقدم پاورپوینت کتاب مدیریت تعاونی ها پیام نور پاورپوینت مدیریت تعاونی ها محمد شکیبا مقدم پاورپوینت جزوه مدیریت تعاونی ها رفتن به سايت اصلي…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی آموزش ریاضی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی آموزش ریاضی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه آموزش ریاضی مبانی نظری آموزش ریاضی پیشینه تحقیق آموزش ریاضی پیشینه داخلی آموزش ریاضی پیشینه خارجی آموزش ریاضی پیشینه پژوهش آموزش ریاضی پیشینه نظری آموزش ریاضی…

  • مجموعه قوانین واگذاری

    مجموعه قوانین واگذاری توسعه مدیریت قوانین واگذاری اصل 44 قانون اساسی مدیریت خدمات كشوری مجموعه قوانین واگذاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و…

  • نظریه های انگیزش و رضایت شغلی و بررسی رابطه آنها

    نظریه های انگیزش و رضایت شغلی و بررسی رابطه آنها نظریه های انگیزش نظریه های رضایت شغلی بررسی رابطه انگیزش و رضایت شغلی نظریه های انگیزش در رضایت شغلی نظریه های محتوایی انگیزش نظریه های فرایندی انگیزش نظریه های محتوایی…

  • پاورپوینت ارزیابی های کبدی

    پاورپوینت ارزیابی های کبدی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارزیابی های کبدی جهت رشته ی پزشکی در قالب 34 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تست های کارکرد…

  • پاورپوینت مطالعات و استانداردهای اماکن ورزشی

    پاورپوینت مطالعات و استانداردهای اماکن ورزشی پاورپوینت ضوابط و استانداردهای طراحی مجموعه ورزشی پاورپوینت ضوابط طراحی سالن ورزشی سرپوشیده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مطالعات و استانداردهای اماکن ورزشی جهت رشته معماری در قالب 48 اسلاید و با فرمت…

  • دانلود پاورپوینت علوم و فناوری نانو

    دانلود پاورپوینت علوم و فناوری نانو پاورپوینت نانو ذرات پاورپوینت نانو فناوری پاورپوینت آشنایی با نانو پاورپوینت درباره نانو پاورپوینت در مورد نانو پاورپوینت درباره فناوری نانو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت علوم و فناوری نانو جهت رشته علوم…

  • حل مساله مسیریابی وسایل نقلیه با پنجره های زمانی با استفاده از الگوریتم ژنتیک

    حل مساله مسیریابی وسایل نقلیه با پنجره های زمانی با استفاده از الگوریتم ژنتیک الگوریتم ژنتیک مساله مسیریابی وسیله نقلیه حل مساله مسیریابی خودرو حل مساله مسیریابی وسایل نقلیه با پنجره های زمانی با استفاده از الگوریتم ژنتیک دانلود مقاله…

  • پاورپوينت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع اهميت دعا

    پاورپوينت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع اهميت دعا پاورپوينت کودکان با موضوع اهميت دعا دانلود پاورپوينت کودکان با موضوع اهميت دعا پاورپوینت کودکان با موضوع اهميت دعا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع اهميت دعا…

  • سنجش اولیه اثر طرح های برق آبی بر كیفیت آب رودخانه

    سنجش اولیه اثر طرح های برق آبی بر كیفیت آب رودخانه ترموكلاین تغذیه گرایی لایه بندی حرارتی طرح های برق آبی اثر طرح های برق آبی بر كیفیت آب رودخانه سنجش اولیه اثر طرح های برق آبی بر كیفیت آب…

  • مبانی نظری ارزیابی اثرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی دانشجویان

    مبانی نظری ارزیابی اثرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی دانشجویان کلمات کلیدی : مبانی نظری شبکه های اجتماعی مجازی مفهوم شبکه های اجتماعی مجازی نقش شبکه های اجتماعی مجازی نظریه های شبکه های اجتماعی مجازی آسیب های شبکه…

  • پاورپوینت آموزش درس 5 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

    پاورپوینت آموزش درس 5 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش درس 5 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • بررسی دیدگاه صاحب نظران ایران و جهان در مورد چابکی سازمانی

    بررسی دیدگاه صاحب نظران ایران و جهان در مورد چابکی سازمانی کلمات کلیدی : دیدگاه صاحب نظران به چابکی سازمان اصول چابکی از دیدگاه گلدمن، نایجل و پریس سنجش چابکی از نظر ریک داو مدل اجرای چابکی از نظر شریفی…

  • پاورپوینت قوانین و مقررات ورود به معادن

    پاورپوینت قوانین و مقررات ورود به معادن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت قوانین و مقررات ورود به معادن جهت رشته گوناگون در قالب 111 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • دانلود پاورپوینت طراحی محصول

    دانلود پاورپوینت طراحی محصول پاورپوینت طراحی ظاهر محصول پاورپوینت درمورد طراحی محصول پاورپوینت استانداردهای طراحی محصول رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طراحی محصول جهت رشته صنایع در 44 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شبکه های اجتماعی مبانی نظری شبکه های اجتماعی پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی پیشینه داخلی شبکه های اجتماعی پیشینه خارجی شبکه های اجتماعی پیشینه پژوهش…