عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه

عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه

ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM
عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری
پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری
پیاده ساز مدیریت ارتباط با مشتری
نحوه پیاده سازی crm
مراحل پیاده سازی crm
نمونه های موفق crm

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه

 

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه  می باشد.

 

 

 

مقدمه

پياده سازي مدیریت ارتباط با مشتری

با پياده سازي يك استراتژي CRM سازمانها مي توانند برنامه هاي فروش ، بازاريابي و سرويس دهي در تمام نقاط تماس(لمس ) مشتري را بهبود بخشند.
اصطلاح نقاط لمس در CRM براي اشاره به راههاي مختلف تعامل شركتها و مشتريان مورد استفاده قرار مي گيرد. (الهی و حیدری، 1384)

 

نقاط تماس مشتري عبارتند از :‌
فرد به فرد  
تلفن و فكس
شبكه وب
پست مستقيم
پست الكترونيكي
در واقع CRM نياز به يك ديد همه جانبه به تعاملات نقاط تماس مشتري،‌ رفتارهاي خريد، عملكردها و علاقمندي مشتريان دارد. 
هزينه و زمان 

 

 

در سال 1999 مطالعات كپ گميني  و آي . دي. سي  به این نتيجه رسيد كه ميانگين مجموع سرمايه گذاري در CRM كه توسط شركتهاي اروپايي و امريكايي انجام شده است 1/3 ميليون دلار بوده است. بيش از 69 درصد شركتها كمتر از 5 ميليون دلار وبيش از 13 درصد شركتها بالاي 10 ميليون دلار هزينه كرده اند. بر اساس داده هاي گارتنرگروپ ، هزينه پياده سازي يك سيستم CRM به صنعت، اندازه پروژه ، و ابزارهاي مورد نياز بستگي دارد.ميانگين هزينه پياده سازي CRM مي تواند بين 15000 دلار تا 35000 دلار به ازاي هر استفاده كننده در يك پروژه سه ساله باشد.

 

 

 

 مزاياي پياده سازي نظام مدیریت ارتباط با مشتری 

همواره بايد اين نكته را در نظر داشت كه برخورداري از اطلاعات بيشتر و فناوري پيشرفته، به تنهايي ارزش نيست ارزش در دانش مشتري و نحوه استفاده شركت از دانش مشتري جهت مديريت بر روابط با مشتريان خلاصه مي شود. بر اساس نظرات نول  (Newell,2000)، دانش تنها خودCRM است. 
متأسفانه شركتهاي معدود مشتري را به دانش تبديل مي كنند و بنابراين شركتها، فرصت ايجاد ارزش به مشتريان خودرا از دست مي دهند. به هر حال CRM ابزاري است كه اگر به درستي استفاده شود، منافع ديگري به همراه خواهد داشت. اگرشركت داده هاي مشتري را به دانش تبديل كرده و سپس از اين دانش جهت برقراري رابطه استفاده كند وفاداري بوجود آمده و به دنبال آن سود خواهد بود. 

 

 

 

 

براساس نظرات سوئيفت (Swift,2001) شركتها منافع زيادي ازCRM بدست مي‏آورند. وي اظهار مي‏دارد كه منافع ناشي از CRM معمولا دريكي از دسته بندي‏هاي زير قرار مي گيرند: 
•    هزينه هاي پايين تصاحب مشتريان
•    عدم نياز به تصاحب خيلي عظيمي از مشتريان با نيت حفظ حجم يكنواخت كسب و كار
•    كاهش هزينه هاي فروش
•    سودآوري بيشتر مشتريان
•    حفظ مشتري و وفاداري بيشتر مشتري 
•    امكان ارزيابي سودآوري مشتري

 

 

 

 گري وباين  (2001) مزاياي حاصل از CRM را به شيوه ديگـري مطرح مي كنند مهمترين مزاياي CRM از ديدگاه ايشان عبارتند از :
•    پاسخ سريعتر به سوالات مشتري
•    افزايش كارايي از طريق خودكارسازي
•    فهم عميق تر مشتريان
•    افزايش فرصتهاي فروش و بازاريابي
•    شناسايي سودآورترين مشتريان
•    به دست آوردن بازخور از مشتريان كه منجر به توليدات و خدمات بهتر و جديدتر مي شود.
•    به دست آوردن اطلاعاتی كه مي تواند با سایر ذینفعان به اشتراك گذاشته شود.
•    بهبود توانايي سازمان براي جذب و حفظ مشتريان
•    بيشينه كردن ارزش طول عمر هر مشتري
•    بهبود سرويس دهي بدون افزايش هزينه سرويس(Gray & Byun,2001,p.26).

 

 

 

 عوامل مهم در موفقيت مديريت ارتباط با مشتري

مديريت ارتباط با مشتري به عنوان يك ضرورت استراتژيك براي تمامي سازمانها مي باشد. چرا كه اجراي موثر آن مي‏تواند سبب افزايش رضايت مشتري، وفاداري و جذب آنها و درنتيجه فروش بيشتر و تكرار خريد گردد. بعضي از سازمانها در اجراي  CRM مشكل دارند، چرا كه نگرش آنها به اين مقوله صرفاً تكنولوژيكي است، يعني استراتژيهاي مديريت ارتباط با مشتري را با تكنولوژي CRM يكی مي دانند در حالي كه CRM مسئله تكنولوژيكي نيست بلكه مسئله‏اي كاري است كه ابزار تكنولوژي اطلاعات بايد به آن اختصاص داده شود، طراحي شود و با عمليات ها و استراتژي هاي كاري هماهنگ شود.نرخ شكست پروژه هاي CRM بیش از% 65 مي‏باشد. پرواضح است كه توقف يا شكست اين پروژه‏ها اغلب در نتيجه عدم فهم اين مطلب است كه براي اجراي CRM چه فعاليتهايي نياز مي باشد. سيگالا درسال 2005،  عدم وجود چارچوبي براي اجراي موثر مديريت ارتباط با مشتري را باعث بوجود آمدن  چنين شكست هايي مي داند.

 

 

مشتريان بهترين دارائي يك سازمان هستند و تعداد رو به افزايش سازمان ها، اهميت مشتري محور شدن را در دنياي رقابتي امروز نشان مي دهد. همچنين سازمان-ها بايد دانايي درباره مشتريان، محصولات و خدمات را به صـورت درون سازمان(فانكشنهاي مختلف سازمان) و به صورت بيروني (نقاط تماس با مشتريان) ايجاد كنند. بنابراين مديران سازمان به سمت آگاهي يافتن نسبت به فاكتورهاي مهم موفقيت مديريت ارتباط با مشتريان خود كشيده مي-شوند.گامسون  در سال 2002، CRM را به عنوان يك قاعده ضروري براي سازمان ها، نيازمند توسعه و پيشرفت بيشتري مي باشد و در اين راستا، شناسايي ابعاد كليديCRM را بسيار مهم مي داند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

2-1) مقدمه    13
2-2) تعريف مشتري    13
2-2-1 ) انواع مشتريان    14
2-3) تاريخچه مدیریت ارتباط با مشتری    16
2-3-1) مفهوم و تعاریف مدیریت ارتباط با مشتری    17
2-4) زمينه هاي ظهور مدیریت ارتباط با مشتری    20
2-5) مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری    21
2-6) اصول مدیت ارتباط با مشتری    22
2-7) مفروضات اساسي مديريت ارتباط با مشتري    23
2-8) مراحل و فرآيندهاي مديريت ارتباط با مشتري    24
2-8-1 ) اجراي CRM    24
2-8-2 ) بهبود CRM    28
2-8-3) بهينه سازي كانالهاي ارتباطي    30
2-9) مدل اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری    32
2-10) ابعاد تکنولوژیک مدیریت ارتباط با مشتری    37
2-10-1 ) CRM عملیاتی    37
2-10-2 )  CRMتحلیلی    38
2-10-3 ) CRM مشارکتی    38
2-11) پياده سازي مدیریت ارتباط با مشتری    38
2-12) مزاياي پياده سازي نظام مدیریت ارتباط با مشتری    39
2-13) عوامل مهم در موفقيت مديريت ارتباط با مشتري    41
2-14) الگوهای موجود در زمینه عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM    41
2-14-1 ) مديريت دانش    46
2-14-2) تكنولوژي اطلاعات    47
2-14-3 ) نقش مديريت ارشد    48
2-14-4 ) پرسنل    49
2-14-5 ) استراتژی    50
2-14-6 ) فرهنگ    51
2-14-7) مدیریت تغییر    53
2-15) مدیریت ارتباطات    53
2-16) حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد    53
2-17)  مدلهاي موجود در زمينه آمادگي مديريت ارتباط با مشتري    54
2-18) تصميم‌گيري با معيارهاي چندگانه    55
2-18-1 ) فرآيند تحليل سلسله‌مراتبي    56
2-18-1-1) اصول فرآيند تحليل سلسله‌مراتبي    57
2-18-1-2) مدل فرايند تحليل سلسله‌مراتبي    57
2-19)روش تحليل شبکه (ANP)    62
2-19-1 )تفاوت‌هاي روش تحليل شبکه وروش تحليل سلسله‌مراتبي    67
2-19-2 ) مراحل روش تحليل شبکه    68

 

فهرست منابع   
منابع فارسی   
منابع لاتین    
 
 

 

 

 
فهرست جداول
جدول 2-1: برخی تعاریف ارائه شده از مدیریت ارتباط با مشتری    18
جدول 2-2: عوامل کلیدی موفقیت CRM از دیدگاه مندوزا و همکاران    44
جدول 2-3: عوامل توفیق مدیریت ارتباط با مشتری    45
جدول 2-4: ارزش گذاري شاخص‌ها نسبت به هم    59
جدول 2-5: شاخص تصادفي بودن RI    62
جدول 2-6: شاخص تصادفي بودن RI تا 15 معيار    62
جدول 2-7: مهم ترين کاربردهای روش تحليل شبکه    65
جدول 3-1- مقياس امتيازدهي نه درجه ساعتي    82
 
 

 

 
فهرست اشكال
شکل 1-1: مدل مفهومي تحقيق    9
شکل 2-1: هرم مشتري    15
شکل 2-2: اجزاي CRM    21
شکل 2-3: مثلث اجراي CRM    25
شکل 2-4: CRM در رسانه هاي چند گانه    26
شکل 2-5: مدل اجرائي CRM در سازمانها    32
شکل 2-6: نمايش گسترده فرايند تحليل سلسله‌مراتبي    58
شکل 7-۲: ساختار سلسله‌مراتبي AHP و شبکه‌اي ANP    63
شکل 2-8: روش تحليل سلسله‌مراتبي وتحليل شبکه    67
شکل 2-9: روند نماي تصميم‌گيري در روش تحليل شبکه    68

 

 

  • شاخص اندازه‌گیری هزینه‌های اجتماعی مواد مخدر در ایران

    شاخص اندازه‌گیری هزینه‌های اجتماعی مواد مخدر در ایران مواد مخدر پیامد‌های خارجی هزینه‌های اجتماعی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی شاخص اندازه‌گیری هزینه‌های اجتماعی مواد مخدر در ایران دانلود مقالات کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانلود مقالات ارشد علوم اجتماعی…

  • پاورپوینت آشنایی با کلیات مبحث ترمودینامیک 2

    پاورپوینت آشنایی با کلیات مبحث ترمودینامیک 2 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با کلیات مبحث ترمودینامیک 2 جهت رشته فیزیک در قالب 33 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • دانلود پاورپوینت کالایی شدن دانشگاه ها و بازاریابی معناگرا

    دانلود پاورپوینت کالایی شدن دانشگاه ها و بازاریابی معناگرا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کالایی شدن دانشگاه ها و بازاریابی معنا گرا جهت رشته بازاریابی در 21 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی روابط

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی روابط کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه غنی سازی روابط مبانی نظری غنی سازی روابط پیشینه تحقیق غنی سازی روابط پیشینه داخلی غنی سازی روابط پیشینه خارجی غنی سازی روابط پیشینه پژوهش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شخصیت و نظریه های شغلی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شخصیت و نظریه های شغلی مبانی نظری شخصیت پیشینه تحقیق شخصیت مبانی نظری نظریه های شغلی فصل دوم پایان نامه شخصیت پیشینه تحقیق نظریه های شغلی فصل دوم پایان نامه نظریه های شغلی مبانی نظری…

  • مبانی نظری یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی

    مبانی نظری یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی یادگیری سازمانی رفتار شهروندی سازمانی یادگیری سازمانی در سازمانهای دولتی رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی رابطه یادگیری سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی دانلود مبانی نظری رفتار…

  • پاورپوینت شناخت دشمنی به نام آمريکا

    پاورپوینت شناخت دشمنی به نام آمريکا پاورپوینت دشمنی به نام آمريکا دانلود پاورپوینت دشمنی به نام آمريکا پاورپوینت درباره دشمنی به نام آمريکا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شناخت دشمنی به نام آمريکا جهت رشته علوم سیاسی در قالب…

  • دانلود تحقیق در مورد باورهای دینی docx

    دانلود تحقیق در مورد باورهای دینی docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی باورهای دینی با فرمت docx در قالب 32 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 2 - صورت جريان وجوه نقد

    پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 2 - صورت جريان وجوه نقد پاورپوینت خلاصه استاندارد شماره 2 حسابداری پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 2 تجدید نظر شده پاورپوینت استاندارد شماره 2 حسابداری سازمان حسابرسی پاورپوینت صورت جريان وجوه نقد چيست پاورپوینت صورت جریان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن 2 مبانی نظری کارت امتیازی متوازن ادبیات و مبانی نظری کارت امتیازی متوازن پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن دانلود پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن دانلود مبانی نظری کارت امتیازی متوازن فصل دوم…

  • احکام و وضعیت شرط ضمان سرمایه در نظام حقوقی اسلام

    احکام و وضعیت شرط ضمان سرمایه در نظام حقوقی اسلام مفهوم قرارداد سرمایه‌گذاری حکم شرط ضمان سرمایه مفهوم ضمان سرمایه وضعیت شرط ضمان سرمایه وضعیت شرط ضمان سرمایه در حقوق اسلام مفهوم ضمان سرمایه از نگاه صاحب نظران حقوق اسلامی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشاوره گروهی 56 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشاوره گروهی 56 صفحه فصل دوم پایان نامه مشاوره گروهی مبانی نظری مشاوره گروهی پیشینه تحقیق مشاوره گروهی پیشینه داخلی مشاوره گروهی پیشینه خارجی مشاوره گروهی پیشینه پژوهش مشاوره گروهی پیشینه نظری مشاوره گروهی ادبیات…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP مبانی نظری عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP مبانی نظری عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP دانلود مبانی نظری پیاده سازی موفق ERP پیشینه تحقیق پیاده سازی موفق ERP…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی کارکنان مبانی نظری تعهد سازمانی کارکنان دانلود مبانی نظری تعهد سازمانی کارکنان پیشینه تحقیق تعهد سازمانی کارکنان ادبیات نظری تعهد سازمانی کارکنان فصل دوم پایان نامه تعهد سازمانی کارکنان مبانی نظری و پیشینه…

  • پاورپوینت سیر صدور مجوز سقط جنین

    پاورپوینت سیر صدور مجوز سقط جنین رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیر صدور مجوز سقط جنین جهت رشته حقوق در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       سقط…

  • پاورپوینت آشنایی با اوتیسم

    پاورپوینت آشنایی با اوتیسم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با اوتیسم جهت رشته روانپزشکی در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       اوتیسم یک بیماری روانی…

  • دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی

    دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی پاورپوینت آموزش عکاسی مقدماتی پاورپوینت آموزش عکاسی با موبایل دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی پاورپوینت برای آموزش عکاسی پاورپوینت آموزش عکاسی خبری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی جهت رشته عکاسی در 12 اسلاید و…

  • شخصیت حقوقی وقف

    شخصیت حقوقی وقف وقف مالکیت موقوف وقف اشخاص حقوقی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق اشخاص حقوقی در وقف دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات ارشد حقوق دانلود مقالات حقوقی شخصیت حقوقی وقف رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • پاورپوینت آشنایی با سلاح های سازمانی ايران

    پاورپوینت آشنایی با سلاح های سازمانی ايران پاورپوینت سلاح کلاشینکف دانلود پاورپوینت سلاح کلاشینکف پاورپوینت سلاح های ايران دانلود پاورپیونت سلاح های ايران پاورپوینت درباره سلاح های ايران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با سلاح های سازمانی ايران…

  • بررسی کامل و جامع تاریخ اسلام

    بررسی کامل و جامع تاریخ اسلام بعثت جزیرة العرب تاریخ اسلام دانلود پایان نامه رشته معارف اسلامی بررسی کامل و جامع تاریخ اسلام دانلود پایان نامه بررسی تاریخ اسلام دانلود پایان نامه معارف اسلامی دانلود پایان نامه رفتن به سایت…

  • پاورپوینت فیلترها و سنتز مدار

    پاورپوینت فیلترها و سنتز مدار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فیلترها و سنتز مدار جهت رشته ی مهندسی در قالب 110 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       فیلتر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش مبانی نظری زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش دانلود مبانی نظری زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش پیشینه تحقیق زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش ادبیات نظری زیرساخت های…

  • پاورپوینت آشنایی با بازاريابي تك به تك

    پاورپوینت آشنایی با بازاريابي تك به تك پاورپوینت آشنایی با بازاريابي تك به تك آشنایی با بازاريابي تك به تك تحقیق بازاريابي تك به تك تعريف بازاريابي تك به تك تفاوت بازاريابي تك به تك با سنتي اهميت بازاريابي تك…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 4 مطالعات اجتماعی هشتم - وظایف دولت

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 4 مطالعات اجتماعی هشتم - وظایف دولت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 4 مطالعات اجتماعی هشتم - وظایف دولت به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 6 اسلاید و با فرمت…

  • روش مساعد کردن زمینه های مشارکتهای مردمی در حفاظت از محیط زیست

    روش مساعد کردن زمینه های مشارکتهای مردمی در حفاظت از محیط زیست مشارکتهای مردمی حفاظت از محیط زیست مشارکت عمومی در محیط زیست سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در ایران دانلود پایان نامه رشته محیط زیست روش مساعد کردن زمینه های…

  • مقاله طراحی معماری سردر دانشكده

    مقاله طراحی معماری سردر دانشكده سردر دانشگاه تهران طراحی سردر دانشكده سردر دانشگاه علم و صنعت طراحی معماری سردر دانشكده سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

  • پاورپوینت آشنایی با عجایب هفتگانه معماری قدیم جهان

    پاورپوینت آشنایی با عجایب هفتگانه معماری قدیم جهان پاورپوینت آشنایی با عجایب هفتگانه معماری قدیم جهان عجایب هفتگانه معماری قدیم جهان عجایب هفتگانه باستان هرم خئوپوس در جیزه باغ های معلق بابل مجسمه زئوس معبد آرتمیس آرامگاه شاه موسولوس(موزولیوم) مجسمه…

  • پاورپوینت استخراج در صنایع غذایی

    پاورپوینت استخراج در صنایع غذایی پاورپوینت فرآوری مواد غذایی پاورپوینت در مورد استخراج در صنایع غذایی دانلود پاورپوینت استخراج در صنایع غذایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استخراج در صنایع غذایی جهت رشته صنایع در قالب 34 اسلاید و با فرمت بصورت کامل…

  • جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور

    جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور رفتن به سایت اصلی جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور 23 صفحه pdf   الگوی جاذبه قانون مزیت نسبی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی ارتباطی زوجین 35 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی ارتباطی زوجین 35 صفحه فصل دوم پایان نامه الگوی ارتباطی زوجین مبانی نظری الگوی ارتباطی زوجین پیشینه تحقیق الگوی ارتباطی زوجین پیشینه داخلی الگوی ارتباطی زوجین پیشینه خارجی الگوی ارتباطی زوجین پیشینه پژوهش الگوی…

  • پاورپوینت آشنایی با حرفه مددکاری اجتماعی

    پاورپوینت آشنایی با حرفه مددکاری اجتماعی پاورپوینت آشنایی با حرفه مددکاری اجتماعی تعریف مددکاری اجتماعی اصول حرفه ای در مددکاری اجتماعی ارزشهای اساسی در مددکاری اجتماعی روشهای اصلی و فرعی در مددکاری اجتماعی ابزارهای مورد استفاده در حرفه مددکاری اجتماعی…

  • دانلود پاورپوینت عوامل ایجاد استرس و مدیریت استرس

    دانلود پاورپوینت عوامل ایجاد استرس و مدیریت استرس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت عوامل ایجاد استرس جهت رشته روانشناسی در قالب 49 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تاثير…

  • دانلودکارآموزی بانک 18 ص

    دانلودکارآموزی بانک 18 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی بانک 18 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی بانک 18 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 16 حجم : 13 مگابایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان گزارش کارآموزی…

  • پاورپوینت سیستم های اطلاعاتی انبارداری

    پاورپوینت سیستم های اطلاعاتی انبارداری پاورپوینت انواع سیستم های اطلاعاتی انبارداری پاورپوینت سیستم های انبارداری نوین پاورپوینت سیستم های انبارداری ppt پاورپوینت سیستم های خرید و انبارداری پاورپوینت سیستم های خرید و انبارداری pdf رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • اختلال اضطراب فراگیر  و بررسی نظریه های شناختی در مورد آن

    اختلال اضطراب فراگیر  و بررسی نظریه های شناختی در مورد آن کلمات کلیدی : اختلال اضطراب فراگیر تعاريف نظري اختلال اضطراب فراگیر تعاريف عملياتي اختلال اضطراب فراگیر نظریه های شناختی اختلال اضطراب فراگیر تحقیق کامل در مورد اختلال اضطراب فراگیر…