بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

رفتار كاركنان
طرحهای تحول اداری
رضایتمندی ارباب رجوع
بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان
تاثیر رفتار كاركنان بر میزان رضایتمندی ارباب رجوع
دانلود پایان نامه روانشناسی
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

(نسخه آپدیت شده + مقاله ای از  استاد خزعلی)

پیشگفتار

« طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع »، یکی از طرح‌های هفتگانه تحول اداری است که به منظور بالا بردن سطح رضایت ارباب رجوع و ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری در میان سایر طرح‌های تحول اداری توجه بیشتری را به خود معطوف داشته است. این طرح را شورای عالی اداری در نودمین جلسه خود در ۲۵ر۰۱ر۱۳۸۱ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع نسبت به عملکرد واحدهای اجرایی کشور به تصویب رساند و همه موسسات، شرکت‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسساتی را که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ملزم به اهتمام جدی و اجرای دقیق آن کرد.

 

با عنایت به نامگذاری سال ۱۳۸۹ به نام سال «همت مضاعف و کار مضاعف» توسط مقام معظم رهبری، طرح مجدداً در دولت دهم مورد بازبینی قرار گرفت و منتج به شکل‌گیری ۱۰ برنامه تحول در نظام اداری شد و همه دستگاه‌های اجرائی موظف به اجرای برنامه دهم آن با عنوان «خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع » شدند. البته این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم نیز است.

 

موضوع تکریم ارباب رجوع یا مشتری‌مداری در بنگاه‌های خصوصی، خواه ناخواه مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد زیرا سودآوریشان به طور مستقیم منتج از رضایت ارباب رجوع است، در حالی که این امر در ادارات دولتی به دلیل آنکه کارمندان و حتی مدیران در پایان ماه حقوق ثابت خود را دریافت می‌کنند، مصداق ندارد و تکریم ارباب رجوع مستقیماً سودی را متوجه آنان نمی‌سازد. چنانچه احدی از کارکنان دستگاه دولتی نیز به این مهم توجه ویژه‌ای کند،به عنوان یک مساله کاملاً شخصی به آن نگاه خواهد شد. اگر فرد دارای وجدان کاری و صاحب حسن خلق باشد، با ارباب رجوع رفتاری شایسته و صحیح خواهد داشت. در غیر این صورت، تکلیفی از این بابت متوجه او نخواهد بود لیکن در سازمان‌های خصوصی اینگونه نیست حتی اگر رفتار ناشایستی با ارباب رجوع صورت پذیرد، ارباب رجوع کاملاً خود را محق به ارائه شکایت، حداقل به مسئول مربوطه و کاملاً امیدوار به رسیدگی می‌داند.

 

البته گفتنی است که تکریم ارباب رجوع در این بخش‌ها نیز همچنان کار ویژه‌ای را می‌طلبد و متاسفانه وضع موجود با آموزه‌های اسلامی و آنچه باید در یک حکومت اسلامی مراعی باشد و در مقام عمل در مقایسه با آنچه امروزه در برخی از کشورهای غیراسلامی جاری و ساری است، تفاوت و فاصله بسیار چشمگیر دارد. اگرچه در بخش‌های خصوصی هم به این مهم، از نظر سودآوری و در واقع جلب مشتری توجه می‌شود، ولی در این بخش‌ها نیز مسائل و مشکلاتی وجود دارد که در واقع به نوعی شامل بخش‌های دولتی نیز می‌شود. مثلاً انحصاری بودن خدمت موردنظر، ناآگاهی ارباب رجوع از حقوق خود (چه در مورد خدمت موردنظر و چه در مورد نحوه برخورد متصدیان امر)، فقدان نهادی مسئول و پیگیر رسیدگی به امور تکریم ارباب رجوع، وجود نقص در ساز وکار کنترل رفتار کارمندان، اهمیت ندادن و کم‌توجهی به موضوع از سوی مسئولان بویژه مسئولان دولتی و صرفاً دولتی بودن خدمات مهم کشوری.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رفتار كاركنان

طرحهای تحول اداری

رضایتمندی ارباب رجوع

 

 

 

مشتری كیست؟

از دیدگاه سنتی، مشتری كسی است كه فرآورده های شركت را خریداری می‌كند. در دنیای كسب و كار امروزی دیگر این تعریف مورد قبول همگان نیست و مشتری را چنین تعریف می‌كند: «مشتری كسی است كه سازمان مایل است با ارزشهایی كه می آفریند بر رفتار وی تاثیر گذارد».امروزه ارزش آفرینی برای مشتری در جهت تاثیرگذاری بر رفتار وی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. منظور از ارزش آن چیزی است كه مشكلی از مشتری را حل و فصل می كند و نیازی را برآورد می سازد.

 

اكنون كه در اقتصاد جهانی مشتریان بقای شركت را رقم می زند، دیگر شركتها نمی‌توانند به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت باشند. آنها باید همه فعالیتها و توانمندیهای خود را متوجه رضایت مشتری كنند. چرا كه تنها منبع برگشت سرمایه مشتریان هستند. بنابراین، نخستین اصل در دنیای كسی كار امروزی ایجاد ارزشهای مشتری پسند است. و تنها از طریق فرایندهای شركت می توان ارزشهای مشتری پسند ایجاد كرد.

 

به علاوه مشتریان داخلی نیز به اندازه مشتریان خارجی مهم هستند، زیرا در فرایندی كه به مشتریان خارجی ارزش ایجاد می شود كاركنان (مشتریان داخلی) نقش اساسی ایفا می‌كنند. هر فردی در داخل سازمان مشتری است و او نیز به نوبه خود مشتریانی دارد. چنانچه بروندادی كه بین كاركنان یك سازمان مبادله می‌شود، ناقص باشد، این سازمان قادر به تامین نیازهای مشتریان بیرونی نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

فهرست

فصل اول:مشتری كیست؟ 1

مشتری كیست؟ 2

رضایت مشتری از نگاه اول 3

رویكرد انطباقی 6

رویكرد انتظاری: 6

توسعه سریع در فراگیر شدن رضایت مشتری 7

رضایت مشتری از نگاه دوم 10

نمودار 1- مزایای رضایت مشتری 11

رضایت مشتری از نگاه سوم 12

فصل دوم:انتظارات مشتریان و درك آن 15

انتظارات مشتریان 16

فصل سوم:شاخصهای رضایتمندی ارباب رجوع 19

شاخصهای رضایتمندی 20

درك انتظارات مشتری 26

فصل چهارم:ابزارهای اندازه گیری رضایت مشتری 29

جدول 1- تصمیم گیری درباره آنچه كه باید ارزیابی شود 32

فصل پنجم:رضایت كاركنان در راستای 38

یا چه عواملی افزایش رضایتمندی كاركنان می شود؟ بعضی از این عوامل عبارتند از: 42

فصل ششم:پرورش كاركنان و استخدام 45

پیش بینی رفتار دركاركنان جدید الاستخدام: 46

پرورش كاركنان 49

سازمانهای خدماتی برای اطمینان از كاركرد مطلوب كاركنان خود باید به دو اصل اساسی و مهم  زیر توجه به ویژه داشته باشند: 50

گزینش 50

طرح تكریم و آموزش كاركنان 54

فصل هفتم :گردآوری نظریات مشتری 59

نگاهی به یك تجربه 65

فصل هشتم: فلسفه به حداكثر رساندن رضایت مشتری 69

ارزش های كلیدی سازمان 72

فصل نهم:طرح تكریم ارباب رجوع 78

شناسایی انتظارات و دیدگاههای مشتری 82

احساس مسئولیت: 90

وفاداری: 91

بنابراین لازم است مسئوولان دستگاهها، توجه ویژه ای به موارد زیر داشته باشند: 92

فصل دهم:نتیجه گیری و جمع بندی 95

نتایج 101

نمودار 3- اهمیت انجام شدن امور ارباب رجوع با وجود برخورد نامناسب كاركنان 104

نمودار 4- تفاوت طرز برخورد كاركنان اداره كل با سایر ادارات خارجی از دیدگاه ارباب رجوع 105

اثبات فرضیه: 105

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت 35 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت 35 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عملکرد پیشینه تحقیق عملکرد مبانی نظری کارایی مدیریت پیشینه تحقیق کارایی مدیریت مبانی نظری عملکرد و کارایی مدیریت پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت…

  • پاورپوینت مهندسی وب و فرآیندهای آن

    پاورپوینت مهندسی وب و فرآیندهای آن پاورپوینت آموزش مهندسی اینترنت دانلود پاورپوینت مهندسی وب و فرآیند های آن پاورپوینت مهندسی وب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مهندسی وب و فرآیند های آن جهت رشته مهندسی کامپیوتر در قالب 35…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراتحلیل 72 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراتحلیل 72 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فراتحلیل مبانی نظری فراتحلیل پیشینه تحقیق فراتحلیل پیشینه داخلی فراتحلیل پیشینه خارجی فراتحلیل پیشینه پژوهش فراتحلیل پیشینه نظری فراتحلیل ادبیات نظری فراتحلیل چارچوب نظری فراتحلیل رفتن…

  • بررسی عوامل گسترش پدیده قاچاق كالا و پیامدهای آن در كشور

    بررسی عوامل گسترش پدیده قاچاق كالا و پیامدهای آن در كشور قاچاق استغال اقتصاد پنهان سرمایه های ملی دانلود مقالات رشته علوم اجتماعی بررسی عوامل گسترش پدیده قاچاق كالا پیامدهای قاچاق كالا در كشور دانلود مقالات علوم اجتماعی دانلود مقاله…

  • پاورپوینت جامعه و بهداشت محیط

    پاورپوینت جامعه و بهداشت محیط رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جامعه و بهداشت محیط جهت رشته ی پزشکی در قالب 38  اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       جامعه  مکانی است…

  • مبانی نظری علل و عوامل بروز مفاسد اداری و نقش قانون در جهت پیشگیری از آن

    مبانی نظری علل و عوامل بروز مفاسد اداری و نقش قانون در جهت پیشگیری از آن دلایل بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری علل بروز فساد اداری عوامل اقتصادی بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری از دید اسلام…

  • استفاده از داده های لاگهای مختلف و اطلاعات مغزه جهت تخمین تراوایی

    استفاده از داده های لاگهای مختلف و اطلاعات مغزه جهت تخمین تراوایی لاگ دانلود پایان نامه تخمین تراوایی اطلاعات مغزه خصوصیات پتروفیزیکی سنگ مخزن استفاده از داده های لاگهای مختلف و اطلاعات مغزه جهت تخمین تراوایی تخمین تراوایی با داده…

  • دانلود پاورپوینت کتاب اسپکتروسکپی اتمی

    دانلود پاورپوینت کتاب اسپکتروسکپی اتمی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب اسپکتروسکپی اتمی جهت رشته شیمی در قالب 250 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         نزديک شدن…

  • رابطه رضایت شغلی و ارتباطات

    رابطه رضایت شغلی و ارتباطات رضایت شغلی مهارتهای ارتباطی عوامل موثر بر رضایت شغلی پیامد رضایت و عدم ضایت شغلی نظریه های مختلف در خصوص رضایت شغلی طبقه بندی فرایند ارتباطات مدل های ارتباطات اهمیت مهارتهای ارتباطی نقش مهارتهای ارتباطی…

  • دانلود پاورپوینت روانشناسی تبلیغات

    دانلود پاورپوینت روانشناسی تبلیغات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روانشناسی تبلیغات جهت رشته روانشناسی در 143 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       به طور کلی، روانشناسی تبلیغات ترکیبی از…

  • پاورپوینت اقلیم گلپایگان ، رطوبت ، باد و فشارهوا

    پاورپوینت اقلیم گلپایگان ، رطوبت ، باد و فشارهوا پاورپوینت تحلیل اقلیم گلپایگان پاورپوینت اقلیم شهرستان گلپایگان پاورپوینت اقلیم شهر گلپایگان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اقلیم گلپایگان ، رطوبت ، باد و فشارهوا جهت رشته جغرافیا در قالب…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل مبانی نظری تحلیل رفتار متقابل پیشینه تحقیق تحلیل رفتار متقابل پیشینه داخلی تحلیل رفتار متقابل پیشینه خارجی تحلیل رفتار متقابل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی زناشویی 95 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی زناشویی 95 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کیفیت زندگی زناشویی مبانی نظری کیفیت زندگی زناشویی پیشینه تحقیق کیفیت زندگی زناشویی پیشینه داخلی کیفیت زندگی زناشویی پیشینه خارجی کیفیت زندگی زناشویی…

  • پاورپوینت آنالیز روش اجزاء محدود آب

    پاورپوینت آنالیز روش اجزاء محدود آب پاورپوینت آنالیز روش اجزاء محدود آب آنالیز روش اجزاء محدود آب تحقیق آنالیز روش اجزاء محدود آب مقاله آنالیز روش اجزاء محدود آب تاریخچه روش اجزاء محدود معرفی آنالیز اجزاء محدود مزیت های آنالیز…

  • پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی

    پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی پاورپوینت تحقیقات بازاریابی پاورپوینت سیستم های اطلاعاتی پاورپوینت درباره تحقیقات بازاریابی پاورپوینت تحقیقات سیستم های اطلاعاتی پاورپوینت درمورد تحقیقات بازاریابی سیستم اطلاعاتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستم های…

  • سوء مصرف مواد و درمان دارویی اعتیاد به مواد مخدر

    سوء مصرف مواد و درمان دارویی اعتیاد به مواد مخدر تحقیق درباره اعتیاد به مواد مخدر تحقیق درباره سوء مصرف مواد سوابق روانی و صفات خلقی معتادان شکال درمان سوء مصرف مواد روشهای درمانی اعتیاد به مواد مخدر رفتن به…

  • وضعیت تصرفات حقوقی مالک در دوران تزلزل مالکیت در حقوق ایران و فقه اسلام

    وضعیت تصرفات حقوقی مالک در دوران تزلزل مالکیت در حقوق ایران و فقه اسلام کلمات کلیدی : مفهوم مالکیت متزلزل مصادیق مالکیت متزلزل عوامل ایجاد مالکیت متزلزل مقاله در مورد مالکیت متزلزل تحقیق در مورد مالکیت متزلزل مالکیت متزلزل در…

  • پروپوزال بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان

    پروپوزال بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان عوامل اجتماعي موثر برسلامت سالمندان عوامل جمعيتي موثر برسلامت سالمندان عوامل اقتصادي موثر برسلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت روان سالمندان عوامل موثر بر سلامت…

  • پاورپوینت ماهیت بازار ارز و ارزشگذاری ارز

    پاورپوینت ماهیت بازار ارز و ارزشگذاری ارز پاورپوینت ماهیت بازار ارز و ارزشگذاری ارز بازار ارز و ارزشگذاری ارز اهميت نرخ ارز ارزشگذاری ارز قانون قیمت واحد تئوری قدرت خرید یکسان سطح نسبی قیمتها تعرفه و حقوق گمرکی نرخ ارز…

  • پاورپوینت نورگیری در معماری سنتی

    پاورپوینت نورگیری در معماری سنتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نورگیری در معماری سنتی جهت رشته ی معماری در قالب 14 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       زیبایی…

  • مدل کردن اتصالات با منحنی هیسترزیس جهت ارزیابی کارکرد آنها در اثر بارهای رفت و برگشت

    مدل کردن اتصالات با منحنی هیسترزیس جهت ارزیابی کارکرد آنها در اثر بارهای رفت و برگشت ارزیابی لرزه ای سازه مدل کردن اتصالات با منحنی هیسترزیس اتصالات در سازه‌های فولادی مدل کردن اتصالات با منحنی هیسترزیس جهت ارزیابی کارکرد آنها…

  • پرسشنامه بررسی ارتباط بین عدالت سازمانی ، تعهد سازمانی و عملکرد شغلی

    پرسشنامه بررسی ارتباط بین عدالت سازمانی ، تعهد سازمانی و عملکرد شغلی پرسشنامه عدالت سازمانی پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه عملکرد شغلی پرسشنامه عدالت تعاملی پرسشنامه عدالت رویه ای پرسشنامه تعهد عاطفی پرسشنامه تعهد مستمر پرسشنامه عملکرد نوآورانه پرسشنامه رابطه تعهد…

  • دانلود پاورپوینت کنترل عفونت

    دانلود پاورپوینت کنترل عفونت پاورپوینت انواع عفونت و کنترل آنها پاورپوینت پزشکی انواع عفونت پاورپوینت کنترل عفونت ها در بیمارستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کنترل عفونت جهت رشته پزشکی در 61 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل…

  • تشریح و توصیف نظریه ثمن شناور

    تشریح و توصیف نظریه ثمن شناور ثمن در عقد بیع عقد بیع با ثمن شناور پایان نامه بیع با ثمن شناور بیع با ثمن شناور در حقوق تطبیقی بیع با ثمن شناور از دیدگاه حقوق ارزش و کارکرد شناور بودن…

  • دانلود پاورپوینت درباره روش تحقیق پیشرفته

    دانلود پاورپوینت درباره روش تحقیق پیشرفته پاورپوینت درس روش تحقیق پیشرفته دانلود پاورپوینت درس روش تحقیق پیشرفته رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش تحقیق پیشرفته جهت رشته مدیریت در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و…

  • دانلود پاورپوینت اقلیم شهر شیراز

    دانلود پاورپوینت اقلیم شهر شیراز پاورپوینت اقلیم شهر شیراز پاورپوینت مشخصات اقلیمی شهر شیراز پاورپوینت معرفی شهر شیراز پاورپوینت درباره ی شهر شیراز پاورپوینت درباره شهر شیراز پاورپوینت در مورد شهر شیراز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اقلیم شهر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک خدمت 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک خدمت 2 مبانی نظری ترک خدمت ادبیات نظری ترک خدمت چارچوب نظری ترک خدمت فصل دوم پایان نامه ترک خدمت دانلود مبانی نظری ترک خدمت پیشینه ترک خدمت پیشینه تحقیق ترک خدمت پیشینه داخلی…

  • بررسی گزارشگری مالی و دولتی با تاکید بر گزارشگری مالی شهرداریها

    بررسی گزارشگری مالی و دولتی با تاکید بر گزارشگری مالی شهرداریها حسابداری دولتی نظام گزارشگری مالی گزارشگری مالی در شهرداری ارزیابی عملكردسامانه گزارشگری مالی ارزیابی عملکرد سیستم گزارشگری مالی در شهرداری بررسی گزارشگری مالی و دولتی با تاکید بر گزارشگری…

  • علل گرایش به اعتیاد راه های پیشگیری و درمان آن

    علل گرایش به اعتیاد راه های پیشگیری و درمان آن کلمات کلیدی : پایان نامه علل گرایش به اعتیاد علل گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد علل و عوامل گرایش به اعتیاد عوامل تشدید کننده اعتیاد نقش مذهب در پیشگیری…

  • تشخیص و ردیابی بدافزارها در محدوده رایانش ابری

    تشخیص و ردیابی بدافزارها در محدوده رایانش ابری پایان نامه محاسبات ابری doc پایان نامه ارشد رایانش ابری پایان نامه کارشناسی ارشد رایانش ابری دانلود پایان نامه رایانش ابری پایان نامه امنیت در رایانش ابری شناسایی بدافزارها در محیط محاسبات…

  • پاورپوینت آشنایی با تاریخچه و خصوصیات نرم افزار MATLAB

    پاورپوینت آشنایی با تاریخچه و خصوصیات نرم افزار MATLAB پاورپوینت MATLAB دانلود پاورپوینت MATLAB پاورپوینت درباره MATLAB رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تاریخچه و خصوصیات نرم افزار MATLAB جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب 24 اسلايد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش جنسی 52 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش جنسی 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نگرش جنسی مبانی نظری نگرش جنسی پیشینه تحقیق نگرش جنسی پیشینه داخلی نگرش جنسی پیشینه خارجی نگرش جنسی پیشینه پژوهش نگرش جنسی پیشینه نظری…

  • فصل سوم پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش در ایران خودرو

    فصل سوم پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش در ایران خودرو کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در سازمان ها فصل سوم مدیریت دانش در ایران خودرو فصل سوم استقرار مدیریت دانش در ایران خودرو فصل سوم پیاده…

  • پاورپوینت کتاب مدیریت تحول از برومند و زمردیان

    پاورپوینت کتاب مدیریت تحول از برومند و زمردیان پاورپوینت مدیریت تحول سازمانی پاورپوینت مدیریت تحول گرا پاورپوینت کتاب مدیریت تحول برومند پاورپوینت کتاب مدیریت تحول زمردیان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت تحول از برومند و زمردیان  جهت…

  • دانلود پاورپوینت معیار های ترخیص بیمار از ریکاوری

    دانلود پاورپوینت معیار های ترخیص بیمار از ریکاوری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معیار های ترخیص بیمار از ریکاوری جهت رشته هوشبری در 26 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …