بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

  • پرسشنامه تاثیر بکارگیری مدیریت استعداد بر تعهد سازمانی کارکنان

    پرسشنامه تاثیر بکارگیری مدیریت استعداد بر تعهد سازمانی کارکنان پرسشنامه مدیریت استعداد پرسشنامه تعهد کارکنان پرسشنامه مدیریت استعداد پرسشنامه استاندارد مدیریت استعداد دانلود پرسشنامه مدیریت استعداد پرسشنامه تعهد سازمانی کارکنان ناجا پرسشنامه رابطه مدیریت استعداد و تعهد سازمانی پرسشنامه بکارگیری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی 94 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی 94 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری برنامه بازاریابی پیشینه تحقیق برنامه بازاریابی مبانی نظری نوشتن برنامه بازاریابی پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی فصل دوم پایان نامه نوشتن برنامه بازاریابی مبانی نظری…

  • پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر ریسک

    پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر ریسک پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر ریسک+pdf پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر ریسک ppt پاورپوینت حسابرسي مبتني بر ريسك پاورپوینت حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر ریسک جهت رشته حسابداری در…

  • حل مساله مسیریابی وسایل نقلیه با پنجره های زمانی با استفاده از الگوریتم ژنتیک

    حل مساله مسیریابی وسایل نقلیه با پنجره های زمانی با استفاده از الگوریتم ژنتیک الگوریتم ژنتیک مساله مسیریابی وسیله نقلیه حل مساله مسیریابی خودرو حل مساله مسیریابی وسایل نقلیه با پنجره های زمانی با استفاده از الگوریتم ژنتیک دانلود مقاله…

  • پاورپوینت فصل دهم کتاب تئوري و طراحي سازمان (جلد دوم) تألیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی

    پاورپوینت فصل دهم کتاب تئوري و طراحي سازمان (جلد دوم) تألیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی پاورپوینت فرهنگ سازمانی و ارزش های اخلاقی پاورپوینت فصل دهم کتاب تئوري و طراحي سازمان (جلد دوم) تألیف ریچارد ال دفت ترجمه…

  • پاورپوینت ترومای قفسه سینه و مراقبتهای آن

    پاورپوینت ترومای قفسه سینه و مراقبتهای آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ترومای قفسه سینه و مراقبتهای آن جهت رشته ی پزشکی در قالب 103 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت سازمان: تعاریف، ویژگیها و انواع آن

    پاورپوینت سازمان: تعاریف، ویژگیها و انواع آن کلمات کلیدی : سازمان: تعاریف، ویژگیها و انواع آن عصر حاضر؛ عصر سازماني علت وجودي سازمان ها تعريف سازمان عناصر و يژگي هاي مشترك سازمان تعريف سازمان با توجه به عناصر و يژگي…

  • شناسایی رابطه بین مدیریت برنامه ها و اثربخشی برنامه های صدا و سیما

    شناسایی رابطه بین مدیریت برنامه ها و اثربخشی برنامه های صدا و سیما کارکردهای رسانه اثربخشی در رسانه اثربخشی برنامه های فرهنگی مدل های اثربخشی سازمانی الگوی مدیریت رسانه صدا و سیما عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه بین…

  • دانلودتحقیق کارآموزی 24 ص

    دانلودتحقیق کارآموزی 24 ص کلمات کلیدی : دانلودتحقیق کارآموزی 24 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : تحقیق کارآموزی 24 ص فرمت : .DOC تعداد صفحه/اسلاید : 26 حجم : 7 مگابایت «بسمه تعالی» موضوع : تحقیق کارآموزی فصل…

  • پاورپوینت حسابداری صورتهای بلند مدت

    پاورپوینت حسابداری صورتهای بلند مدت دانلود پاورپوینت حسابداری صورتهای بلند مدت پاورپوینت حسابداری صورتهای بلند مدت رشته حسابداری پاورپوینت حسابداری صورتهای بلند مدت و انواع آن حسابداری صورتهای بلند مدت چگونه است؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری صورتهای…

  • پروپوزال بررسی و امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده

    پروپوزال بررسی و امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده پروپوزال امکان سنجی استقرار ABC هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی…

  • دانلود پاورپوینت رابطه اخلاق و سیاست بین الملل

    دانلود پاورپوینت رابطه اخلاق و سیاست بین الملل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت رابطه اخلاق و سیاست بین الملل جهت رشته علوم سیاسی در 29 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پروپوزال تزیینات معماری مسکونی ایران

    پروپوزال تزیینات معماری مسکونی ایران تزیینات منازل پهلوی تزیینات منازل قاجار تزیینات معماری مسکونی جایگاه زیبایی شناسی در تزئینات تاثیر انسانها در تزیینات معماری مسکونی پروپوزال تزیینات معماری مسکونی ایران شرایط معماری دوره پهلوی شرایط معماری دوره قاجار رفتن به…

  • خلاصه مقالات مسائل جاری دکتر کمالی راد

    خلاصه مقالات مسائل جاری دکتر کمالی راد خلاصه مقالات مسائل جاری دکتر کمالی راد رفتن به سایت اصلی خلاصه مقالات مسائل جاری دکتر کمالی راد شامل 9 مقاله از مجموعه مباحث جاری سازمان و مدیریت   عدالت سازمانی اعتماد سازمانی فساد اداری جهیزیه…

  • پاورپوینت راهنمای بالینی پرستاری

    پاورپوینت راهنمای بالینی پرستاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت راهنمای بالینی پرستاری جهت رشته ی پزشکی در قالب 60 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       فرآیند بهبود کیفیت…

  • پاورپوینت انواع سرطان پوست و علائم آن

    پاورپوینت انواع سرطان پوست و علائم آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع سرطان پوست و علائم آن جهت رشته پزشکی در قالب 34 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت انواع درب و مزیت هرکدام

    پاورپوینت انواع درب و مزیت هرکدام انواع درب ضد سرقت انواع درب حیاط انواع درب ساختمان انواع درب منزل انواع درب پارکینگ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع درب و مزیت هرکدام جهت رشته معماری در قالب 35 اسلاید…

  • پاورپوینت بهداشت صنایع گوشت و فرآورده های آن

    پاورپوینت بهداشت صنایع گوشت و فرآورده های آن دانلود رایگان پاورپوینت رشته بهداشت دانلود رایگان پاورپوینت بهداشت صنایع گوشت و فرآورده های آن پاورپوینت بهداشت صنایع گوشت و فرآورده های آن بهداشت صنایع گوشت و فرآورده های آن تعريف گوشت…

  • پاورپوینت ایمنی فردی در کارگاه های ساختمانی در 37 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر

    پاورپوینت ایمنی فردی در کارگاه های ساختمانی در 37 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر پروژه پاورپوینت ایمنی فردی کارگاه های ساختمانی رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت ایمنی فردی در…

  • ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

    ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی کارآفرینی سازمانی تمایل به کارآفرینی سازمانی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تمایل به کارآفرینی سازمانی در صنعت بانکداری بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی شاخص هاي مناسب در…

  • پاورپوینت بررسی محدودیتهای انعقاد قرارداد الکترونیک با تکیه بر کنوانسیون 2005

    پاورپوینت بررسی محدودیتهای انعقاد قرارداد الکترونیک با تکیه بر کنوانسیون 2005 کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی محدودیتهای انعقاد قرارداد الکترونیک با تکیه بر کنوانسیون 2005 محدودیتهای انعقاد قرارداد الکترونیک با تکیه بر کنوانسیون 2005 قرارداد الکترونیکی شرایط صحت قراداد های…

  • پروپوزال پایان نامه استرس شغلی پرستاران

    پروپوزال پایان نامه استرس شغلی پرستاران کلمات کلیدی : پروپوزال عوامل استرس شغلی پروپوزال در مورد استرس شغلی دانلود پروپوزال استرس شغلی پروپوزال استرس شغلی پرستاران پایان نامه استرس شغلی پرستاران پروپوزال رابطه استرس و فرسودگی شغلی رفتن به سایت…

  • پاورپوینت ایدز در کودکان

    پاورپوینت ایدز در کودکان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ایدز در کودکان جهت رشته ی پزشکی در قالب 20 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در قرن اخیر…

  • تقسیم بندی داوری و نحوه تعیین آن و بررسی ماهیت و آثار رای داوری

    تقسیم بندی داوری و نحوه تعیین آن و بررسی ماهیت و آثار رای داوری اقسام داور چگونگی تعیین داور آثار رأی داوری مفهوم رأی داوری محتوا و اوصاف رأی داوری انگیزه‌های داوری در تاریخ حقوق اسلام مزایای داوری در مقایسه…

  • پروپوزال تاثیر وقف در نظام آموزشی با تاکید بر توسعه پایدار اقتصادی

    پروپوزال تاثیر وقف در نظام آموزشی با تاکید بر توسعه پایدار اقتصادی بررسی محوریت وقف در توسعه پایدار اقتصادی آثار وقف در توسعه پایدار اقتصادی آثار وقف در شهرک های دانشجویی پروپوزال تاثیر وقف در نظام آموزشی طراحی معماری شهرک…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 21 - حسابداری اجاره ها

    پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 21 - حسابداری اجاره ها پاورپوینت استاندارد شماره 21 حسابداری پاورپوینت حسابداري اجاره ها پاورپوینت حسابداری اجاره ها استاندارد 21 پاورپوینت آموزش حسابداری اجاره ها پاورپوینت استانداردهای حسابداری اجاره ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • پاورپوینت زیج حیاتی و فرم های آماری

    پاورپوینت زیج حیاتی و فرم های آماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت زیج حیاتی و فرم های آماری جهت رشته ی اقتصاد و آمار در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت اصول ایمنی صنعتی

    پاورپوینت اصول ایمنی صنعتی پاورپوینت درامد رشته ایمنی صنعتی پاورپوینت جزوه ایمنی صنعتی پاورپوینت ایمنی صنعتی چیست پاورپوینت کاردانی ایمنی صنعتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول ایمنی صنعتی جهت رشته مدیریت در قالب 61 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل…

  • پاورپوینت خواص مکانیکی خاک

    پاورپوینت خواص مکانیکی خاک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خواص مکانیکی خاک جهت رشته ی شیمی در قالب 50 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       گسیختگی در مواد…

  • دانلود پاورپوینت معماری مسجد گوهرشاد

    دانلود پاورپوینت معماری مسجد گوهرشاد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری مسجد گوهرشاد جهت رشته معماری در 24 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       مسجدجامع گوهرشادمشهد مسجدی درجنوب بارگاه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد 52 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سنجش و ارزیابی عملکرد مبانی نظری سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه داخلی سنجش و ارزیابی عملکرد…

  • پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده

    پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع تجزیه و تحلیل بازار تجاری و رفتار خریدار تجاری پاورپوینت کتاب…

  • دانلود پاورپوینت تقلبات در مواد غذایی

    دانلود پاورپوینت تقلبات در مواد غذایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تقلبات در مواد غذایی جهت رشته صنایع غذایی در 19 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       با افزایش…

  • پاورپوینت اضطراب در كودكان

    پاورپوینت اضطراب در كودكان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اضطراب در كودكان جهت رشته ی روان شناسی در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       همه انسانها…

  • پاورپوینت حسابداری فعالیت های بیمه ای

    پاورپوینت حسابداری فعالیت های بیمه ای کلمات کلیدی : پاورپوینت حسابداری فعالیت های بیمه حسابداری فعالیت های بیمه تاریخچه بیمه در جهان تاریخچه بیمه در ایران جایگاه بیمه بعداز انقلاب اسلامی تعاریف واصطلاحات بیمه ای بیمه قرارداد بیمه فرانشیز بیمه…